A (baba-mama) adok-veszek 5 főszabálya

Ma már az első gondolata az valakinek, ha elakar adni valamit, hogy feldobja a netre. A különböző aukciós oldalak népszerűsége után egyre több adok-veszek csoport alakult, ahol tematikusan kiválaszthatjuk amit szeretnénk venni, vagy éppen eladni.

Viszont pont a sokszínűség miatt rengeteg bosszantó nehézségbe ütközhetünk egyik, és másik oldalon egyaránt. Éppen ezért arra gondoltam, összeszedem azt az 5 fő pontot, amit ha mindenki betartani sokkal gördülékenyebben menne a biznisz.

1. Csakis az igazat!

Értem én, hogy kell a pénz, vagy sürgős a dolog, de nem érdemes elhallgatni a hibákat, legyen az akár esztétikai, akár működésbeli. Aki meg szeretné venni az adott terméket, nyilván tisztában van vele, hogy egy használt dolognál lehetnek apró karcolások, szakadások, de rettentő lehangoló tud lenni, ha a várva várt cucc csúnya, vagy ne adj isten használhatatlan.

Viszont ha beleírod, hogy azért adod olcsóbban, mert van rajta egy-két karc, folt, akármi akkor ezt akár egy jó marketing szövegként is használhatod, hogy felhívd  figyelmet az eladandó termékre, így valószínűleg gyorsabban elmegy.

2. Csak akkor vásárolj, ha van is rá pénzed!

Sok szép holmit lehet látni, és van amelyik tényleg jó áron van, de ne bonyolíts le üzletet, ha nincs rá pénzed, hogy megvedd. Ha épp csak egy kicsi hiányzik, lehet alkudni, vannak akik nyitottak rá, de ne legyen sértődés, ha valaki ragaszkodik az árhoz, amit kiírt. Ha szeretnél valamit venni, érdemes előtte megbeszélni a férjeddel/pároddal mennyit szántok rá, és az alapján keresgélni, nem pedig feltartani az eladót, és végül visszamondani ( rosszabb esetben nem válaszolni), mert nem fér bele a költségvetésbe.

3. Képek, képek, képek

Soha semmit nem vettem még úgy, hogy legalább pár képet ne láttam volna róla. Kép nélkül eleve meg sem nézem a hirdetést, lehet akármilyen jó a szöveg. Már az is gyanús, ha valaki azt írja oda, hogy képet küld privátban, ha valakit érdekel. Mert miért is nem tette fel akkor már a hirdetéshez? Mit szeretne titkolni?

Érdemes jó minőségű, természetes fénnyel megvilágított képeket felrakni. Nem kell, hogy katalógus minőségű legyen, de ne is legyen homályos, meg alig kivehető. Ha bármilyen hiba van rajta, azt pedig lehetőleg külön képen, jól látszódva is tegyük fel.

4. Stoppolni – minek?

Ha valamit el szeretnék adni, azt minél gyorsabban és hatékonyabban szeretném, tehát annak fogom odaadni, aki elsőként érte jön, és kifizeti, vagy elutalja a pénzt. Ennek érdekében több csoportban, és oldalon felteszem a hirdetésem, hogy minél több ember lássa. Ha valaki az egyik csoportban stoppolja, de még akarja beszélni férjével, egy másikban viszont már jönnének érte, nem fogok várni, hiszen nem is biztos, hogy aki stoppolja megveszi, és így egy potenciális vevőt veszítenék.

Lehet, hogy ez most csúnyán fest, de a boltban sem rakhatod tele a kosarat, majd pakolhatod ki a szalagra, és a fizetésnél sem kérhetsz egy kis időt, hogy megbeszéld otthon. Lásd, 2. pont, beszéljétek meg otthon előre. Ráadásul ilyenekből én eddig csak veszekedést láttam a képek alatt.

Én is csúsztam már le szép cuccokról, mert nem voltam biztos benne, hogy nekem pont az kell, de hiszek abban, hogy akkor, és ott nem nekem kellett azt megvennem. Jött másik.

5. Kommunikáció

A legfontosabbat hagytam a végére. Mindent meg lehet beszélni. Kérdezz bátran az áruról, hiszen ha vevő vagy fontos, hogy azt kapd, amit szeretnél. Eladóként pedig minél több őszinte információt osztasz meg, annál biztosabb, hogy a másik oldal szívesen köt veled üzletet, és jó szájízzel zárjátok mind a ketten. Ha valami nem tiszta, még a kézhez vétel után is nyugodtan lehet kérdezni/megbeszélni részleteket.

Sikeres bizniszeket kívánok!

 

Tetszett? Lájkold!

One comment

  1. Sziasztok. Babafészek, fonott ágyrácsvédő és babaruhák készítését rendelésre vállalom rövid határidővel.

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük